Unterrichtsbegleitung/Teaching assistants

Das Team der Ganztagsbetreuung begleitet die Kinder durch den ganzen Tag. Neben der Pausenbetreuung finden auch Unterrichtsassistenzen und erzieherische und sozialpädagogische Unterrichtsbegleitungen statt. In dieser Zeit wird das Team der Lehrkräfte um eine weitere pädagogische Kraft ergänzt, die den Kindern beim Schulstoff und in sozialen und emotionalen Aspekten unterstützt. Durch diese enge Zusammenarbeit zwischen Lehrerteam und Pädagogen können die Bedürfnisse der Kinder im schulischen wie außerschulischen Bereich noch besser erkannt und gefördert werden.

Our daycare team accompanies our pupils throughout the entire day. In addition to supervising morning and noon breaks during the school day, our GTB team--several of whom are fully trained teachers in their respective countries--also spends time in classrooms serving as teaching assistants. They complement the work of the two team teachers in each room, helping invidual pupils with their school work and providing social and emotional support. This close cooperation between teachers and pedagogical assistants helps meet the needs of our children both in the school setting and beyond.